Garantie en klachten

Garantie

Omdat wij als een huis achter onze producten staan, bieden wij 2 jaar garantie op al onze toestellen. Desondanks kan het een enkele keer voorkomen dat een toestel (na korte tijd) toch niet goed blijkt te functioneren. In dat geval kun je er zeker van zijn dat we dit voor je gaan oplossen.

Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Dit houdt in dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.

Let er wel op dat de garantie direct via 123TelecomShop verloopt, als een toestel zonder toestemming van ons door een derde partij gerepareerd wordt, dan vervalt de garantie. Schade die buiten de garantie ontstaat, kunnen wij tegen een scherp tarief repareren. De wettelijke garantie geldt onverminderd eventuele extra aangeboden garanties.

De garantieperiode voor accu’s is 1 jaar. De minimale capaciteit van de accu is 85% bij levering met een minimum van 70% van de originele capaciteit tegen het einde van de garantieperiode. Uiteraard kunt u bij ons tegen een gunstig tarief uw accu buiten de garantie om laten vervangen.

Wanneer een toestel aan ons wordt geretourneerd en er wordt aan de hand van het onderzoek geen defect geconstateerd, behouden wij het recht om €37 aan onderzoekskosten in rekening te brengen. Deze dienen vooraf voldaan te worden, voordat wij het toestel retourneren. Of de kosten worden verrekend wanneer er een terug storting zal plaatsvinden.

Bij het retourneren van toestellen dien je deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maak eerst wel een back-up van je data. Wanneer terugzetten niet mogelijk is, dien je je toegangscode op het retourformulier te vermelden. 123TelecomShop is niet verantwoordelijk voor eventuele dataverlies.

Alle bovengenoemde garantietermijnen verlopen via 123TelecomShop Deze garantietermijnen betreffen onze eigen garantie en deze doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@123telecomshop.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. 

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."